Пропозиція ВАГ до закону 4298 проти нових повноважень Обласних військових  адміністрацій  підтримана комітетом ВР

by Непом'ящий Микола

Сьогодні на засіданні Комітету з питань місцевого самоврядування з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування при розгляданні законопроекту  4298 з’явилася правка щодо закріплення повноважень із забезпечення законності у діяльності сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів на період дії воєнного стану та двох років після його завершення обласними державними адміністраціями. Всеукраїнська асоціація громад висловилась проти такого підходу. Зауваження було прийнято комітетом ВР.

На  засіданні Комітету з питань місцевого самоврядування з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування сьогодні розглядався законопроект 4298 про внесення змін до Закону України “Про місцеві державні адміністрації” та деяких інших законодавчих актів України щодо реформування територіальної організації виконавчої влади в Україні. Це один із ключових законопроектів,  які є вимогою Ради Європи щодо завершення реформи децентралізації в частині розмежування повноважень.

Концептуальні положення адміністративного нагляду, передбаченого статтею 8 Європейської хартії місцевого самоврядування на рівні національного законодавства, неодноразово були предметом дискусії у «страсбурзькому форматі», до якої долучалась Всеукраїнська асоціація громад. 

На сьогоднішньому засіданні комітету дійшли згоди щодо концептуального питання здійснення місцевими адміністраціями повноважень із забезпечення законності у діяльності сільських, селищних, міських рад, їх виконавчих органів.

Зокрема, Асоціація відстоювали позицію закріплення повноважень із забезпечення законності у діяльності сільських, селищних, міських рад, їх виконавчих органів за районними державними адміністраціями. Це питання виникло, у зв’язку з появою правки в проекті закону щодо здійснення таких повноважень на період дії воєнного стану та двох років після його завершення обласними державними адміністраціями.

На засіданні комітету Асоціація висловилась проти такого підходу, оскільки дана норма змінює (фактично скасовує) систему балансу в повноваженнях із забезпечення законності з боку органів державної влади за органами місцевого самоврядування, закладену нормами даного проекту закону. Крім того, такий довготривалий період реалізації повноважень із забезпечення законності у діяльності сільських, селищних, міських, районних у місті рад з боку обласних державних адміністрацій, потребуватиме нової реформи децентралізації при передачі таких повноважень районним державним адміністраціям.

Натомість Комітетом була запропонована норма щодо впровадження повноважень із забезпечення законності органами місцевого самоврядування через півроку після завершення воєнного стану із збереженням розподілу повноважень між органами влади різних рівнів, включаючи районні державні адміністрації.

Правка підтримана Комітетом, а також Асоціацією, оскільки за цей час можна буде підготуватися до реалізації нових функцій як структурам влади, так і органам місцевого самоврядування.

© Всеукраїнська асоціація громад