Висновки ВАГ щодо проєктів Закону №10198 та №10308

by Julia

18 січня відбулось засідання Комітету ВР України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, на якому було розглянуто проєкт Закону №10308  “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності та майданчиків для паркування транспортних засобів”  та проєкт Закону № 10198 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування земель природно-заповідного фонду земельним податком».

Комітетом прийнято рішення рекомендувати ВР України включити дані проекти законів до поряду денного сесії, прийняти за основу, доопрацювати до другого читання.

Інформуємо громади, що ВАГ висловила ряд зауважень, до законопроектів, які мають бути враховані при доопрацюванні.

Щодо проєкту Закону № 10308 головним питанням, яке потребує відповіді,  є необхідність та своєчасність запровадження нового виду містобудівної документації як комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності. Адже не всі ОМС прийняли рішення та спроможні наразі забезпечити розробку комплексний планів просторового розвитку.  

Відповідно відсутність фінансової спроможності розроблення комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності (у випадку прийняття таких законодавчих змін) буде означати неможливість їх розміщення та здійснення підприємницької діяльності. Вважаємо, що законопроект потребує фінансово-економічного обґрунтування в розрізі пропонованих документів, оплата на виготовлення яких покладається на місцеві бюджети. Крім того мають бути прораховані наслідки відсутності розробки такої комплексної схеми, що буде означати неможливість реалізації підприємницької діяльності з використанням тимчасових споруд, або розвиток тіньових схем їх розміщення.

Щодо проєкту Закону № 10198, то ВАГ відмітила, що законопроект  в порушення вимог ст. 27 Бюджетного кодексу України не містить необхідного фінансово-економічного обґрунтування щодо наслідків встановлення земельного податку в розмірі, що не перевищує 0,1% нормативної грошової оцінки земельних ділянок, наданих у постійне користування установам природно-заповідного фонду. Крім того, законопроект не визначає джерел додаткових надходжень до місцевих бюджетів для досягнення збалансованості показників.

Комітет прийняв рішення рекомендувати ВР України прийняти законопроект за основу з обов’язковим доопрацювання під час підготовки до другого читання з урахуванням надання відповідним територіальним громадам фінансових компенсаторів.  Про основні положення даних проектів законів з наслідками доопрацювання ВАГ поінформує громади додатково.

© Всеукраїнська асоціація громад