Головна Новини Всеукраїнська асоціація громад взяла участь у громадських обговореннях реформи профільної середньої освіти

Всеукраїнська асоціація громад взяла участь у громадських обговореннях реформи профільної середньої освіти

by Інна Тесленко

Всеукраїнська асоціація громад (далі – ВАГ) долучилась до обговорення законодавчих змін, необхідних для втілення реформи профільної середньої освіти.

Захід проходив на комунікаційному майданчику Офісу Конгресу у співпраці з Міністерством освіти та науки України за сприяння та підтримки Швейцарсько-українського проєкту DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти».

«ВАГ підтримує реформу профільної середньої освіти. І сьогодні відбулась дуже продуктивна зустріч, презентовані всі ті рішення, які дозволять реалізувати реформу на якісному рівні. Але є декілька питань, які потребують вирішення. Найближчим часом ми проведемо зустріч з заступником Міністра освіти і науки Андрієм Сташківим, аби обговорити всі нагальні питання, які виникають у громад в контексті впровадження реформи. За результатами цієї зустрічі наша Асоціація внесе свої пропозиції, аби реформа була ефективною у сільських територіях і враховувала інтереси усіх учасників навчального процесу», – сказав голова освітнього комітету ВАГ Григорій Таргонський.

За словами заступниці виконавчого директора ВАГ Надії Слюсарчик, на сьогодні перед Асоціацією стоїть питання, як допомогти справитись з новими викликами тим громадам, де через низьку кількість учнів неможливо створити ліцей.

Окрім того, потребують більш детального обговорення питання довезення учнів до ліцеїв, якості доріг,  адаптація учнів в новому освітньому середовищі тощо.

Нагадаємо, з 2025 року передбачається пілотування, а з 2027 року – запровадження трирічної профільної середньої освіти (10-12 класи), яка спрямована на оновлення освітнього процесу, створення умов для самореалізації та готовності до ринку праці майбутнього.

Одним з ключових завдань реформи є формування спроможної мережі закладів освіти, побудови нової освітньої інфраструктури, яка дозволить забезпечити високу якість освіти та зі свого боку розвиток громад.

Сучасний стан освіти призводить до нерівності між сільськими й міськими школами за якістю та доступністю освіти. Постає необхідність шукати спільні шляхи і можливості для реформування профільної середньої освіти та обговорити зміни до законодавства, які сприятимуть реалізації цієї реформи.

Читайте також